Cette activité est organisée uniquement en néerlandais.
Cette activité est également organisée en français le 27/04/2017.

Een geslaagd event organiseren.

Van virtueel contact naar real life contact en van prospecten trouwe klanten maken.

Maandag 24 april 2017
vanaf 9u tot 12u30

Als u een event organiseert, verlaat u de virtuele wereld voor de echte wereld. Van een loutere contactpersoon maakt u een persoonlijkere of zelfs vriendschappelijke relatie. Door uw contactpersonen te ontmoeten in een andere omgeving voegt u een concreter, emotioneler element toe aan uw zakelijke relatie, wat latere contacten zal vereenvoudigen.

Context

Communiceren verloopt tegenwoordig vooral via e-mail en de sociale netwerken. Nochtans, van zodra u een persoon met wie u graag zaken wilt doen, echt heeft ontmoet, evolueert de relatie en verloopt het contact beduidend vlotter. Klanten, prospecten, medewerkers of invloedrijke personen, het maakt niet uit wie u ontmoet, enkel en alleen het feit van elkaar te ontmoeten op een andere plaats dan het kantoor, creëert een link en verandert de relatie. Elke latere communicatie via mail of telefoon zal anders verlopen, efficiënter, vlotter. Een event is een efficiënte manier om van loutere contacten prospecten te maken, van prospecten klanten, en om de teamspirit te versterken. Maar welk type event moet u organiseren? En hoe zorgt u ervoor dat het een succes wordt en dat u uw doelstellingen bereikt?

Doelstellingen

In deze opleiding leert u:

  • Nadenken over een gepast event – zich onderscheiden
  • Nadenken over de verschillende belangrijke stappen en uw event correct plannen
  • Wie u moet uitnodigen
  • Een gepast budget voorzien
  • Correct communiceren over uw event
  • Hoe u ervoor zorgt dat de contactpersonen die u uitnodigt ingaan op uw uitnodiging
  • Hoe u tijdens het event het meeste haalt uit uw contacten
  • Hoe u een efficiënte follow-up organiseert om van uw contactpersonen klanten te maken

Voor wie?

Voor iedereen die voor het werk een klein of groot event moet organiseren voor prospecten, klanten, medewerkers, invloedrijke personen.

Programma

  • Waarom een event organiseren? Welk doel wilt u hiermee bereiken?
  • Uw doelgroep bepalen. Voor wie wilt u dit organiseren? Wat is het profiel van de mensen die u wilt uitnodigen?
  • Essentiële stappen van de organisatie – Plan omgekeerd chronologisch!
  • Welk type event?

o    Conferenties, seminaries
o    Personeelsfeesten, jaarlijkse conventie
o    Combinatie van feestelijk event en business, incentive

  • Doe iets dat anderen niet doen
  • Zorg ervoor dat uw genodigden daadwerkelijk aanwezig zijn: de communicatie van het event
  • Presentaties tijdens het event
  • Contacten optimaliseren tijdens het event
  • After event: zorg voor een efficiënte follow-up

Methodologie

Enkele dagen voor de opleiding krijgt u een e-mail waarin u wordt gevraagd naar uw verwachtingen, noden en ervaringen. Zo kan uw trainer tijdens de opleiding voorbeelden gebruiken aangepast aan uw bedrijf en uw doelstellingen.
Het deel in verband met de communicatie rond het event bevat enkele praktische oefeningen. Na afloop van deze opleiding gaat u naar huis met nieuwe ideeën, een modelplanning, een efficiënte aanpak van de communicatie rond het event.

Gespreksleider

In 2009 richtte Fabienne Cogneau Heads-up ! op. Ze is een veel gevraagde consultant bij kmo’s en multinationals waar ze werkt aan zowel de interne als de externe communicatie. Ze toont hoe een doelgerichte en scherpe communicatie zowel de productiviteit van de werknemers als de klantentevredenheid verhoogt.

Waar?

BECI
Louizalaan 500
1050 Brussel

Deelname

Inbegrepen:
-    Documentatie
-    Koffiepauzes

Leden BECI, IZEO, BHA: € 223,85 incl. btw (€ 185 ex. btw)
Niet-leden: € 284,35 incl. btw (€ 235 ex. btw)


Early bird: 10% korting voor wie inschrijft voor 03.04.2017

Meer info

Contactpersoon: Emilie Lessire – ele@beci.be
Telefoonnummer: 02 643 78 11