Cette activité est également organisée en français le 4/5/2017.

Van de helpdesk tot proactieve verkoop: hoe maakt u van uw medewerkers proactieve verkopers?

Van het inkomende telefoongesprek tot het commerciële voorstel, leer hoe u de knoop doorhakt

Vrijdag 5 mei 2017
van 9u tot 12u30

Van het inkomende telefoongesprek tot het commerciële voorstel: de knoop doorhakken is niet gemakkelijk. Elk contact met een klant is nochtans een gelegenheid om de klant aan u te binden, om upselling of cross-selling te doen. Maar hoe gaat u van een klacht over een foutieve factuur of technisch probleem naar een productaanbod, of het aanbieden van een dienst voor een behoefte die de klant niet heeft uitgesproken?

Context

Zijn uw klanten minder trouw? Is nieuwe klanten vinden steeds lastiger? Internet, maatschappelijke trends, steeds hardere concurrentie … de overvloed aan aanbiedingen en het feit dat alles met enkele muisklikken binnen handbereik is, maakt het vergelijken tussen leveranciers gemakkelijk en het overstappen naar een andere leverancier steeds aanlokkelijker. Maar elk contact met een klant telt en in een bedrijf moet elke medewerker (ook) verkoper zijn. Hij moet niet alleen een antwoord bieden op de vraag waarvoor de klant belt, maar ook nieuwe opportuniteiten detecteren, een nieuw aanbod doen, tot een verkoop komen … voordat de persoon in kwestie weer inhaakt!

Doelstellingen

In deze opleiding leert u:

  • Hoe u een klacht ombuigt tot een commercieel gesprek
  • De juiste vragen bepalen om nieuwe opportuniteiten te detecteren zonder daarbij het telefoongesprek te rekken
  • De attitude van een adviseur aannemen  
  • Hoe en wanneer u een telefoongesprek moet afronden en … moet inhaken
  • Hoe u zich telefonische verkooptechnieken eigen maakt

Voor wie?

Voor iedereen die in contact komt, via telefoon of face to face, met prospecten en bestaande klanten.

Programma

Deze opleiding is helder en logisch opgebouwd zodat telemarketeers en helpdeskmedewerkers op proactieve wijze nieuwe commerciële opportuniteiten kunnen herkennen tijdens een telefoongesprek, en deze kunnen verzilveren. Op het programma:

  • De klant 2.0 en hoe tegemoet komen aan zijn verwachtingen en doelstellingen
  • De structuur van een reactief gesprek
  • De structuur van een proactief gesprek
  • Tijdsbeheer tijdens een telefoongesprek
  • Verkopen voor de klant inhaakt
  • Omgaan met klachten en agressieve bellers

Methodologie

Dirk Wasyityk heeft meer dan 15 jaar ervaring in B2B in diverse commerciële functies. Hij begeleidt vandaag middelgrote en grote ondernemingen bij het bepalen en invoeren van hun commerciële strategie, zowel op nationaal als internationaal vlak.

Gesperksleider

Dirk Wasyityk heeft meer dan 15 jaar ervaring in B2B in diverse commerciële functies. Hij begeleidt vandaag middelgrote en grote ondernemingen bij het bepalen en invoeren van hun commerciële strategie, zowel op nationaal als internationaal vlak.

Waar?

BECI
500 Louizalaan
1050 Brussel

Deelname

Inbegrepen:
-    Documentatie
-    Koffiepauzes

Leden BECI, IZEO, BHA: € 223,85 incl. btw (€ 185 ex. btw)
Niet-leden: € 284,35 incl. btw (€ 235  ex. btw)


Early bird: 10% korting voor wie inschrijft voor 14.04.2017

Meer info

Contactpersoon: Emilie Lessire – ele@beci.be
Telefoonnummer: 02 643 78 11