Cette activité est organisée en français le 4 juillet 2017

Een gratis persoonlijke assistent, bestaat dat echt? Absoluut, en hij luistert naar de naam Outlook!

Dinsdag 4 juli 2017
Van 13u30 tot 17u

Leer optimaal gebruikmaken van alle Outlook-functies en vereenvoudig uw dagelijks werk.

  • U bent het beu om op het werk te vertrekken terwijl uw mailbox op het punt staat om te ontploffen?
  • U droomt van een mailbox die op het einde van de dag helemaal LEEG is zodat u uw werk met geruster gemoed kunt organiseren?
  • U hebt ieder dag 1001 dingen te doen en hebt soms moeite om prioriteren te stellen?                                                              

Dan is deze workshop echt iets voor u!

Wist u dat Outlook u kan helpen zowel bij uw eigen taken als bij gedelegeerde taken zodat u nooit meer iets vergeet?

Wist u dat Outlook in sommige gevallen het werk voor u doet?

Tijdens deze workshop krijgt u al deze en nog meer praktische tips aangereikt die u goed van pas zullen komen bij uw dagelijkse bezigheden!

Doelstellingen

-       Uw postvak ‘IN’ zodanig organiseren dat een “Inbox  to Zero” een haalbaar idee wordt
-       Prioriteiten toekennen aan uw taken
-       Bepaalde taken delegeren en opvolgen
-       Outlook gebruiken als een echte persoonlijke assistent die bepaalde taken voor u uitvoert

Voor wie?

Voor iedereen die dagelijks Outlook gebruikt en de geavanceerde functies ervan wil ontdekken om zo tijd te winnen er zich optimaal te organiseren.

Programma

De praktijkgerichte opleiding wordt opgebouwd rond concrete situaties die zich dagelijks voordoen.

Outlook en de functionaliteiten ervan worden stuk voor stuk onder de loep genomen en bestudeerd zodat de deelnemers van de workshop ze zelf kunnen uittesten. Op die manier ontdekken ze de logica achter de tool alsook de intuïtieve kant ervan.

-            “Goede praktijken” aannemen met betrekking tot het zenden van berichten: iemand een mailtje sturen, opbellen of toch maar samen rond de tafel gaan zitten?

-            Het onderwerp van een e-mail precies omschrijven, duidelijke en beknopte berichten opstellen, het aantal mensen in kopie beperken, het aantal documenten in bijlage beperken, opvolgingsvlaggen gebruiken, berichten een vervaldatum meegeven, peilen naar meningen via stemknoppen

-            Het gebruik van geavanceerde opties optimaliseren zodat u heel wat kostbare tijd bespaart!

-            Prioriteit toekennen aan uw mails van zodra ze in uw postvak IN verschijnen

-            Modellen en snelonderdelen (Quick Parts) gebruiken voor terugkerende berichten

-            Het postvak IN beheren

  • de DB-methode - database
  • de TTA-methode  - “Touch, Treat, Archive”

-            Zoekmappen gebruiken om berichten snel te groeperen ongeacht de locatie van de gearchiveerde bestanden 

-            Gegroepeerde e-mails versturen

-            Outlook personaliseren op maat van uw behoeften

-            De informatieweergave aanpassen

-            Taken en prioriteiten beheren aan de hand van de takenmap: lijsten maken, documenteren, toewijzen, opvolgen...

-            Bepaalde taken delegeren

-            Meerdere (eenvoudige) projecten beheren met de takenmap

-            De juiste kleurcategorieën kiezen voor een efficiëntere organisatie van uw berichten

-            De dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse werklast visualiseren en beheren in de kalendermap

-            Langdurige taken in de agenda inplannen

-            Regels instellen waarmee Outlook in bepaalde gevallen het werk voor u doet

-            Optimaal gebruikmaken van uw contactpersonen en distributielijsten

-            Uw vergaderingen efficiënt beheren

-            Tips en handige weetjes (zoals sneltoetsen)

Methodologie

Dynamische en praktische opleiding, waarbij wordt uitgegaan van concrete voorbeelden.

Door de follow-up die aan het einde van de opleiding wordt aangeboden, zal de deelnemer zelfstandig met Outlook kunnen werken binnen de context van zijn dagelijkse werkzaamheden.

Versie : Outlook 2016

Een laptop zal beschikbaar zijn voor elke deelnemer.

Opleiding op PC (geen mac)

Docent

Matthieu Wirtz is een expert in het beheren van e-mails en gespecialiseerd in Microsoft-tools in het algemeen, heeft uitgebreide ervaring in het bedrijfsleven.

Hij maakt deel uit van het Quality Training team dat een Qfor-certificaat heeft behaald, wat garant staat voor de kwaliteit van de opleiding.

Waar?

BECI - Louizalaan 500 - 1050 Brussel

Deelname

Inbegrepen
-          documentatie en koffiepauze (tijdens de opleiding)
-          1 jaar helpdesk (inbegrepen in de prijs van de opleiding)
-          1 jaar opvolging (1 video per maand gedurende 1 jaar met nieuwigheden, tips en handige weetjes, toegespitst op het onderwerp van de opleiding) (inbegrepen in de prijs van de opleiding)


Leden van BECI, IZEO, BHA : € 223,85 incl. btw (€ 185,00 excl. btw) 
Niet-leden: € 284,35 incl. btw (€ 235,00 excl. btw)

Early bird: schrijf in vóór 13-6-2017 en ontvang 10% korting

Meer info

Contactpersoon: Emilie Lessire - ele@beci.be
Telefoon: 02 643 78 11