Wat is een digitaal certificaat?

Een digitaal certificaat wordt gebruikt om:   

  • iemands identiteit bekend te maken in een elektronische omgeving (authenticatie);
  • documenten of e-mails elektronisch te ondertekenen.

Door het plaatsen van een digitale handtekening wordt er een stuk “code” aan de e-mail of het document toegevoegd. Deze “code” wordt automatisch geverifieerd bij de “producent” van de digitale handtekening. Hierdoor kan de ontvanger er zeker van zijn dat het bericht ongewijzigd is en van de afzender afkomstig is. Digitale certificaten bestaan in verschillende varianten. Technisch gezien zijn alle certificaten vergelijkbaar. Het verschil zit voornamelijk in de complexiteit van de code, de validatieprocedure, de erkenning ervan door derden of overheden en de wijze waarop het certificaat aangeboden wordt (al dan niet op een fysieke drager).  

GlobalSign PersonalSign 3 Pro, een digitaal certificaat voor online overheidstoepassingen

 Dit certificaat is bestemd voor personen die een onderneming of organisatie vertegenwoordigen en willen rekenen op het hoogste niveau van beveiliging en functionaliteit.

De procedure om een Globalsign certificaat te bekomen is: 

Ga naar de site www.globalsign.be 

  • Klik op het tabblad Product.

  • Klik helemaal links op het tabblad Globalsign Products.

  • Klik op ‘Individuele Certificaten’  - Globalsign Certificaten

  • Selecteer vervolgens de handtekening die u wenst. Wij raden de klant altijd aan om te kiezen voor de handtekening Personalsign 3 Pro (Belgian Gov – PS3Pro), Klik vervolgens op Buy Now

  • Selecteer vervolgens uw regio/taal: België

  • Als u uw keuze heeft gemaakt, klik dan op Continue Application

  • Een pagina wordt geopend, u hoeft enkel de volgende stappen te doorlopen:

     

Procedure voor de Belgian PersonalSign certificaten voor 3 jaar

 

[ ] Stap 1: productcategorie

[ ] Stap 5: de gegevens bevestigen

[ ] Stap 9: het certificaat installeren

 

 

[ ] Stap 2: productinformatie

[ ] Stap 6: afsluiten

 

 

 

[ ] Stap 3 gegevens i.v.m. de identiteit van het certificaat

[ ] Stap 7: contract afdrukken

 

 

 

[ ] Stap 4: gegevens van de ondergetekende

[ ] Stap 8: zich melden met de documenten

 

 

         

 

Vervolgens biedt u zich persoonlijk aan bij onze diensten met volgende documenten:  

  • Het contract

  • Een kopie van de identiteitskaart

  • Statuten van het bedrijf

 

De Kamer van Koophandel zal het contract tekenen, een nummer toekennen en het contract mailen naar Globalsign 

De prijs van een elektronische handtekening varieert in functie van de geldigheid van het certificaat: 

  • 1 jaar: 100 euro zonder btw
  • 2 jaar: 130 euro zonder btw
  • 3 jaar: 150 euro zonder btw

Meer informatie?


Elke Teck 02 643 78 06  

Caroline Dewet 02 643 78 03

ata@beci.be