De behoeften van uw klanten in kaart brengen… de sleutel tot uw succes!

Een antwoord bieden op de behoeften van de klant is essentieel. Elke consument is anders en heeft zijn eigen behoeften.

Er bestaan basisbehoeften, zoals comfort. In een winkel hangt dat dikwijls van eenvoudige elementen af: parkeerplaats, netheid, voldoende ruimte, aangename temperatuur, weergave, sfeermuziek, zetels, lectuur, drank, ... Deze dingen zorgen ervoor dat de klant al dan niet komt.

Uw uitdaging? Verder gaan dat de bewuste verwachtingen van uw klant. Een echte commerciële methode waarmee u uw onderhandelingspartner zal doen praten tijdens uw rechtstreekse ontmoetingen met klanten of potentiële klanten.

Beoordeel de tevredenheid van uw klanten

Naast rechtstreekse contacten is er niets beter dan een regelmatige beoordeling van de tevredenheid van uw klanten om de kloof tussen de verwachtingen en uw aanbod te dichten.

Een overzicht van de verschillende maatregelen:

  • vragenlijsten op de verkooppunten;
  • papieren of telefonische enquêtes;
  • internet;
  • een diepgaande analyse van de klachten;
  • een analyse van de verloren klanten;

U ziet het al: oplossingen verkopen is inzetten op analyseren, luisteren en nadenken. Hiermee verzekert u de tevredenheid van uw klanten op heel lange termijn!

Wenst u meer informatie?

Neem contact op met Fabienne Malaise op fm@beci.be.

 

Dit artikel wordt u aangeboden door Fabienne Malaise, Coördinatrice van de afdeling Solutions van BECI op 17.06.2014.
Ook u kunt bijdragen tot de inhoud van onze website en een plaats verwerven als referentie voor onze bezoekers. Deel uw expertise, uw verfrissende ideeën en uw visie met ons. Wij zullen uw tekst rechtstreeks publiceren indien hij beantwoordt aan de behoeften van de Brusselse ondernemingen en als u hem zowel in het Nederlands als in het Frans aanlevert.

Wilt u uw expertise delen met duizenden ondernemers? Stuur dan snel uw voorstel naar newsletter@beci.be.