02.05.2018

Waarom uw bedrijf aanwezig moet zijn op Instagram

Maha Karim

60% van de Instagram gebruikers geeft toe via dit kanaal nieuwe producten of diensten te hebben ontdekt

Ondernemingen uit de ganse wereld bereiken concrete resultaten met Instagram. Dit geldt zowel voor bekende merken als voor familiebedrijven.

Dit sociaal netwerk kende tijdens de afgelopen maanden de sterkste groei, met 30% meer geabonneerden sinds juni verleden jaar.

Door wie en voor wie?

Welke ondernemingen zijn op Instagram actief en wat zoeken de geabonneerden op dit netwerk?

Enkele antwoorden:

1. De ondernemingen

Vooral ondernemingen uit sectoren als de mode, sport, schoonheid, welzijn, food en reizen zijn op dit netwerk bijzonder in trek.

2. Het publiek

De meeste Instagram gebruikers zijn tussen 18 en 29 jaar oud. 33% is tussen 30 en 49 jaar oud.

3.   Wat verwacht dit publiek?

Instagram gebruikers zijn vooral op zoek naar inspiratie en motivatie. Tweede reden: op de hoogte blijven van wat vrienden, beroemdheden en zelfs totaal onbekenden dagelijks doen. De derde reden is creativiteit.

Komt u tot de conclusie dat u op Instagram aanwezig moet zijn?

Zo ja, volg dan het volgende paar regels.

  • Creëer om te beginnen een professional account.
  • Ontwerp heel zorgvuldig uw biografie. Ze moet veel impact hebben maar ook heel duidelijk uw doelstellingen bekendmaken.
  • Focus daarna op de inhoud. Vergeet nooit dat de kwaliteit van het beeldmateriaal van doorslaggevend belang is om op Instagram succes te oogsten.
  • En ten slotte dient u aan uw zichtbaarheid te sleutelen. We geven u 3 onafwendbare methodes om steeds meer followers in de wacht te slepen:

1/ partnerschappen met influencers, die vandaag steeds meer bewonderaars aantrekken;

2/ reclame op Instagram en

3/ het gebruik van hashtags (#). De meest succesvolle bij het schrijven van dit artikel zijn #Instagood, #Me, #Cute, #Love en #Follow

 Het is meteen duidelijk dat Instagram als netwerk een belangrijke rol zal spelen. De concurrentie is al actief maar er zijn nog mogelijkheden genoeg. Deze concurrentie is trouwens minder aanwezig dan op andere, meer verspreide netwerken. Wordt u binnenkort lid van het meest narcistische netwerk ter wereld?

Op 15 juni organiseert Beci een opleiding (in het Frans) over 'Instagram for business', gegeven door Maha Karim-Hosselet. Schrijf u snel in!