COMMERCIËLE CHECK-UP 3G

 

Vaststellingen

Een bedrijf kan een excellent product of dienst aanbieden en de beste verkopers aanwerven

zonder dat het erin slaagt om de verkoopdoelen te halen.

Resultaat kan u enkel garanderen indien u

> de juiste commerciële dynamiek en tools gebruikt.

> voorrang geeft aan de meest belovende markten.

> een strategisch commercieel plan opstelt dat geschikt is om de prospectie en de

klantenbinding te optimaliseren.


Doel

> Het identificeren van alle acties die een garantie bieden op het verhogen van uw zakencijfer met minder kosten en die zo weinig mogelijk inspanningen vergen van u en uw verkoopsmedewerkers.


Resultaat

> U krijgt een duidelijkere kijk op de commerciële prioriteiten.

> De commerciële KPI’s* die we vastleggen laten u toe om, ongeacht de economische situatie, op de verkoop te anticiperen en deze te beïnvloeden zodat de commerciële resultaten niet meer afhangen van het toeval.

> Integendeel, het gaat om een voorspelbaar en wiskundig meetbaar procedé dat u op elk ogenblik kan bijsturen.

Zowel op het vlak van prospectie (GET), opvolging en klantenbinding (GRIP) en de ontwikkeling van klanten met potentieel (GROW), zal uw zakencijfer stijgen door onze 3G-benadering. Dankzij deze check-up en de praktische aanbevelingen wordt de verkoop op natuurlijke wijze gestimuleerd met meer efficiëntie en rentabiliteit als resultaat.


Methode

Wij maken gebruik van een 3G-vragenlijst tijdens de gesprekken met u en uw team.

Reporting tools en –modellen werden speciaal voor dit onderdeel van Boost your Sales aangepast.

Daardoor is het mogelijk om naast de ongebruikte commerciële opportuniteiten ook de bestaande obstakels, die het vinden van nieuwe klanten afremmen, meteen in kaart te brengen.


Tools

Na de check-up krijgt u ter bijsturing een commercieel actieplan dat op korte en middellange termijn meer inkomsten moet genereren. U krijgt ook een dashboard met alle belangrijkste KPI’s* voor uw bedrijf en een inschatting van realistische resultaten die u bereikt als u het aanbevolen actieplan uitvoert. Om de uitvoering van dat actieplan eenvoudiger te maken, krijgt u ook een aantal praktische tips.


*KPI’s: Key Performance Indicators zijn variabelen om de prestaties van uw onderneming te analyseren