Verkoopstools

 

Vaststellingen

Vaak benaderen de klanten systematisch verschillende leveranciers. Ondanks een goed voorbereide commerciële presentatie blijft de klant nadenken en stelt hij zijn aankoopbeslissing voortdurend uit. Hij aarzelt om van leverancier te veranderen omdat hij het voordeel van de voorgestelde nieuwe oplossingen niet altijd inziet.

Om een order binnen te halen is het belangrijk een duidelijke boodschap te hebben die uw bedrijf van de rest onderscheidt!

Hoe? Door…

> het commerciële voordeel in een zeer visueel beeld te gieten.

> uw klant een sterke boodschap mee te geven.

> het beslissingsproces van de klant goed te kennen en zelf te vereenvoudigen. Vooral wanneer er verschillende personen betrokken zijn bij de beslissing.

> de concurrentie blijvend een stap voor te zijn door te tonen waar uw echte toegevoegde waarde zit.


Doel

> Het identificeren van alle middelen, simulatietools en commerciële boodschappen die de verkoopscyclus kunnen verkorten en die garanderen dat de klant ‘ja’ zegt.


Resultaat

> Voor de prospectie worden prioriteiten gesteld in functie van de sectoren waarin u de grootste toegevoegde waarde hebt.

> De verkoopsargumenten worden telkens aangepast aan de basisnoden van elk doelgroep.

> Een grotere impact op uw klant.


Onze benadering laat u toe om met alle elementen te jongleren en zo doeltreffende onderhandelingen te garanderen met uw prospecten of klanten.

Twijfel krijgt geen ruimte. De klant begrijpt en visualiseert zijn voordeel!


EENVOUD | VISUEEL | CONTRAST | EMOTIE


Methode

De belangrijkste troeven van uw onderneming en het gebruikte commerciële materiaal toetsen wij af op basis van een vragenlijst. Na validatie van elk punt volgens onze methodologie, beschrijven we de aantrekkelijkheid van elke sector voor uw onderneming. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met uw diensten teneinde de ontbrekende verkoopstools te ontwikkelen.


Tools

Na dit onderdeel van Boost your Sales krijgt u een actieplan gericht op de aantrekkelijkheid van elke sector en de te wijzigen commerciële documenten zodat uw verkopers een grotere impact hebben. Tevens ontwikkelen wij een simulatietool om het commerciële voordeel aan te tonen. Ook een onderdeel van de tools is een voorbeeld-testimonial zodat u per bedrijfsactiviteit zelf een testimonial kan opstellen.