Persberichten van Beci

Sort by:

• 19.10.2017

Marc Decorte is de nieuwe voorzitter van BECI

Op woensdag 18 oktober heeft de algemene vergadering van BECI Marc Decorte tot voorzitter verkozen. Hij volgt Thierry Willemarck op. De nieuwe voorzitter is tevens CEO van Shell België en Luxemburg. Hij heeft het volste vertrouwen in de toekomst van het Brusselse ondernemerschap en die van zijn Kamer van Koophandel.

• 18.10.2017

Online overheidsopdrachten om de activiteiten van KMO’s in het Brussels Gewest te bevorderen

Op 12 oktober hebben de Minister-president en de Staatssecretaris bevoegd voor de administratieve vereenvoudiging de omzendbrief goedgekeurd die de Brusselse besturen en de Instellingen van Openbaar Nut ertoe verplicht om systematisch de ondernemingen op de hoogte te brengen van de publicatie van online aanbestedingen.

• 05.10.2017

Hoe ver staan we met metrolijn 3?

Is Brussel nog in staat om grootschalige projecten uit te voeren? Wat het Nationaal Stadion, het NEO project en de ontwikkeling van het Zuidstation gemeen hebben? Al deze aangekondigde projecten riskeren op niets uit te lopen of te verzanden. Talrijke redenen kunnen dit veroorzaken. De vraag is of het metroproject hetzelfde lot tegemoet gaat. Beci vraagt aan alle spelers in dit dossier bij zinnen te komen en het project op een doordachte, becijferde en redelijke manier te beheren.

• 21.09.2017

CETA treedt vandaag in werking!

De verschillende Belgische werkgeversfederaties zijn tevreden dat CETA, het vrijhandelsakkoord tussen de EU en Canada, vandaag in werking treedt.

FirstPrevious12345LastAll