Jean-Claude Daoust nieuwe voorzitter van BECI

BRUSSEL, 20 OKTOBER 2010 - Jean-Claude Daoust neemt het voorzitterschap van de Brusselse werkgeversorganisatie BECI (Brussels Enterprises Commerce & Industry) op.

Werk, onderwijs, mobiliteit en de Brusselse belangen in het huidige institutionele debat, dat zijn de grootste uitdagingen voor het Brussel van morgen, zegt Jean-Claude Daoust (Daoust nv): “Brussel kampt met een typisch Belgisch obstakel – de complexiteit van de instellingen – maar tegelijk telt deze stad vele troeven: Brussel is de hoofdstad van Europa, er is onze meertaligheid en er is de sterke ondernemingszin.”

Jean-Claude Daoust wil als kersverse voorzitter van de Brusselse werkgeversorganisatie BECI een sterke, positieve boodschap lanceren: “Laten we de Brusselse bedrijven die scoren in de kijker zetten. Sommige ondernemers verwezenlijken uitzonderlijke dingen en vervolgens wordt daar niet voldoende over gesproken. Laten we het vandaag vooral hebben over ondernemers met innovatieve ideeën, met moed, die hun bedrijf uitbouwen en successen optekenen. Laten we samen Brussel aan het werk zetten!”

Enkele gegevens over de nieuwe voorzitter:
Jean-Claude Daoust: Geboren op 9 juni 1948 in Brussel, jurist ULB. Hij is Gedelegeerd Bestuurder van Daoust nv. Jean-Claude Daoust is sinds lang actief in het socio-economische leven van zijn sector en van de Brusselse regio. Hij is o.a. erevoorzitter van het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), erevoorzitter van CIETT (International Confederation of Private Employment Agencies), erevoorzitter van FEDERGON (Federatie van partners voor werk).

-------

BECI (Brussels Enterprises Commerce & Industry) is het samenwerkingsverband tussen de Kamer van Koophandel en het Verbond van Ondernemingen te Brussel. BECI vertegenwoordigt 2/3 van de tewerkstelling in Brussel en telt meer dan 35.000 leden-ondernemingen. BECI verdedigt de individuele en collectieve belangen van Brusselse ondernemingen en biedt hen een uitgebreide waaier van diensten.

Brussels Enterprises Commerce and Industry

Meer informatie :