Regeringscrisis & BHV: politici spelen met vuur

BRUSSEL, 22 APRIL 2010 - De Brusselse werkgeversorganisatie BECI betreurt de jongste politieke crisis rond BHV. De Brusselse zakenwereld is de politieke spelletjes rond BHV meer dan beu. BECI kan en wil niet zwijgen omdat de schade van een politieke en institutionele crisis in eerste instantie de Brusselse regio zal treffen.

BECI vindt dat, welke ook de politieke uitdagingen in het dossier BHV zijn, België zich in het perspectief van het nakende EU-voorzitterschap geen nieuwe institutionele crisis kan veroorloven. Bovendien kan deze politieke impasse, op het moment dat de Belgische economie langzaam uit een diep dal kruipt, het sociaaleconomisch herstel alleen maar vertragen.

De Brusselse werkgeversorganisatie BECI vraagt aan de politieke verantwoordelijken dat snel werk wordt gemaakt van een evenwichtig akkoord rond het dossier BHV. Ze herinneren aan de crisis van vorig jaar rond hetzelfde thema, en de nefaste gevolgen ervan voor België en het imago van ons land, ondermeer inzake de buitenlandse investeringen.

De besluiteloosheid van de Belgische politici rond BHV staat in schril contrast met Business Route 2018 for Metropolitan Brussels, het ambitieuze economische toekomstplan dat de vier patronale organisaties BECI, Voka, UWE en het VBO samen hebben gelanceerd voor Brussel en haar economische hinterland.

De Brusselse zakenwereld roept alle partijen en politici op hun verantwoordelijkheid te nemen en snel een oplossing te vinden.

Dit land heeft meer dan ooit behoefte aan een stabiele, goed functionerende regering.

-------

BECI (Brussels Enterprises Commerce & Industry) is het samenwerkingsverband tussen de Kamer van Koophandel en het Verbond van Ondernemingen te Brussel. BECI vertegenwoordigt 2/3 van de tewerkstelling in Brussel en telt meer dan 35.000 leden-ondernemingen. BECI verdedigt de individuele en collectieve belangen van Brusselse ondernemingen en biedt hen een uitgebreide waaier van diensten.

Brussels Enterprises Commerce and Industry

Meer informatie :