Waarom het tijd is om aan de slag te gaan met Google My Business

Door Elisa Brevet (Génération Makers) - 28 november 2018 om 09:11 | 63 weergaven

© Getty Images

Google My Business is de onontkoombare advertentietool voor lokale bedrijven. Deze gratis professionele online gids is de beste bondgenoot voor wie zijn bedrijf doeltreffend wil promoten. De tool verbetert niet alleen uw zichtbaarheid, maar helpt u ook snel nieuwe klanten te vinden. Wat wilt u nog meer?

We stelden 4 vragen aan Mathieu Sodoir, trainer bij BECI voor Google My Business:

Een professionele online gids, waar dient dat nu eigenlijk voor?

Dankzij Google My Business is elke onderneming gemakkelijk terug te vinden op het internet. De vermelding van Google My Business kan op 2 manieren in Google verschijnen: ofwel wanneer gebruikers de exacte bedrijfsnaam ingeven (bv. bakkerij Jansen), ofwel wanneer ze zoeken op de verleende dienst (bv. bakkerij Brussel). Een gebruiker vindt heel wat informatie over de handelszaak of het bedrijf in de vermelding: telefoonnummer, website, foto’s, adres, video’s, kortingen, meningen van klanten enz.

Google investeert steeds meer om deze tool interactief te maken en bedrijven de kans te bieden nieuwe klanten te bereiken met promoties, online verkoop, kortingen, evenementen enz.

Waarom is de tool onontkoombaar?

Heel concreet kunt u met Google My Business gemakkelijk nieuwe klanten aantrekken. U kunt ervoor zorgen dat meer klanten u opbellen of uw website bezoeken. Als u uw vermelding van Google My Business voldoende bewerkt en opleidingen volgt, kunt u snel aan zichtbaarheid winnen.

Wat moeten we zeker vermijden?

U mag uw vermelding van Google My Business zeker niet verwaarlozen. U moet vooral het heft in eigen handen nemen.

Als u uw vermelding niet goed beheert:

–       gaat u nieuwe meldingen missen

–       gaat u het contact met uw klanten via de openbare vragen verliezen

–       gaat u de reputatie van uw etablissement verwaarlozen

–     loopt u het risico dat iemand met slechte bedoelingen de controle over uw vermelding overneemt

–       mist u aanvragen en oproepen.

Welke goede raad kunt u geven?

Ga zo snel mogelijk zelf uw vermelding van Google My Business beheren en vul zoveel mogelijk informatie in. Als u de positionering en zichtbaarheid ervan op Google wilt verbeteren, raden wij aan een gepersonaliseerde opleiding te volgen. U ziet het, deze tool is een absolute must voor uw bedrijf.

 

Volg de opleiding Google My Business

Mathieu Sodoir legt u uit hoe u een bedrijfsfiche kan aanmaken in Google My Business. Afspraak op 11 december 2018. Voor meer informatie, klik hier.

Delen