Hoe zorg je ervoor dat je vestiging zichtbaar is op Google?

19 april 2019 om 12:04 | 169 weergaven

Dagelijks zien we hoe ondernemingen zonder al te veel resultaat geld uitgeven aan digitale marketing om nieuwe klanten te vinden. Wij weten maar al te goed dat een bedrijf oprichten en doen groeien niet altijd van een leien dakje loopt.

We kunnen jarenlang verschillende marketingstrategieën uittesten: reclame op sociale netwerken, zoekmachineoptimalisatie, video’s enz. Dat alles kan veel tijd en geld kosten, zonder echte (snelle) resultaten.

Toch is het mogelijk om via de lokale SEO van Google My Business snel (en gratis) goede resultaten te boeken. Het heeft even geduurd voor we zelf inzagen hoe doeltreffend deze tool wel is.

Maar onlangs zijn we de account voor Google My Business van Beci beginnen optimaliseren. En korte tijd later zag de kamer van koophandel hoe haar zichtbaarheid aanzienlijk steeg:

  • 25.200 keer werd de Brusselse Kamer van Koophandel in een kwartaal opgezocht op Google.
  • 56% van de klanten vinden de Brusselse Kamer van Koophandel via een zoekopdracht in Google.
  • Het afgelopen kwartaal bezorgde het profiel op Google My Business ons 519 bezoekers op de website, 999 routeaanvragen via Google Maps en 196 telefoontjes.

Zoals alle ondernemingen zijn we begonnen zonder expertise of budget. Of u nu een groot bedrijf bent, een kmo of zelfs een zelfstandige, ook u kunt snelle resultaten boeken met Google My Business.

Zo kijkt u hoe de zaken er voorstaan:

  1. Geef in Google een zoekterm in die uw klanten zouden kunnen gebruiken (niet de naam van uw bedrijf). Bijvoorbeeld: “reisagentschap Brussel”.

Het resultaat ziet er ongeveer zo uit:

 

Staat uw bedrijf tussen de eerste drie resultaten? Gefeliciteerd, u bent een van de bedrijven die elke dag nieuwe klanten aantrekken met Google My Business.

Als u er zoals de meeste bedrijven niet tussen staat, moet u eerst en vooral nagaan of u al een account hebt voor Google My Business.

Dat doet u als volgt:

  • Voer de naam van uw bedrijf in op Google.
  • Als uw naam tussen de resultaten staat, klikt u op uw vermelding. Als u nog geen account hebt voor Google My Business, krijgt u dit te zien:

 

Ziet u de melding Ben je eigenaar van dit bedrijf?, klik er dan op en bevestig de gegevens.

Opgelet: als u niet de eigenaar bent van uw vermelding of deze niet zelf beheert:

  • mist u aanvragen en telefoontjes.
  • mist u nieuwe reviews (denk eraan dat klanten vooral negatieve reviews schrijven en minder gemakkelijk positieve ervaringen delen).
  • verliest u het contact met uw klanten via de openbare vragen.
  • verwaarloost u de online reputatie van uw etablissement.
  • loopt u het risico dat iemand met slechte bedoelingen de controle over uw vermelding overneemt.
  • geeft u de concurrenten voorsprong.

U moet dus:

  • de basisgegevens van uw bedrijfsprofiel opgeven.
  • uw account verifiëren met een code van Google of via de telefoon.
  • uw profiel bijwerken: sector, openingsuren, foto’s enz.

 

Dat alles zorgt ervoor dat meer klanten u opbellen of uw website bezoeken. Als u uw vermelding van Google My Business voldoende bewerkt, zult u snel aan zichtbaarheid winnen.

U krijgt ook een duidelijk beeld van wat uw prospects doen, zodat u indien nodig uw resultaten kunt verbeteren.

 

 

Verder vertelt Google My Business u welke trefwoorden naar uw profiel leiden. Die kunt u vervolgens gebruiken om de natuurlijke en lokale SEO van uw activiteit bij te sturen.

 

Deze strategie is eenvoudig en toegankelijk voor alle bedrijven! Duizenden ondernemers en handelszaken gebruiken hem.

Om u te helpen snel en efficiënt resultaten te boeken met Google My Business, hebben we een praktijkgerichte opleiding georganiseerd. In de eerste plaats helpen wij u weer eigenaar te worden van uw vermelding op Google of een nieuw profiel aan te maken.

Vervolgens helpen wij u uw lokale SEO op Google te optimaliseren. Die stap kunt u niet overslaan als u de lokale SEO van uw bedrijf wilt verbeteren.

 

 

Praktisch en concreet

*

In een opleiding van 3 uren leert u een account voor Google My Business aan te maken en te optimaliseren. Met de hulp van een deskundige verkrijgt u snelle, meetbare resultaten.

DOELSTELLINGEN :

  • Uw pagina van Google My Business optimaliseren, zodat deze snel zichtbaar en efficiënt wordt
  • Uw lokale SEO een boost geven aan de hand van concrete tips
  • Zelfstandig uw prestaties beheren en behouden, met uw eigen team

INFO EN INSCHRIJVING :

> https://bit.ly/2Gu67cr

 

 

 

 

 

Delen