Zomeruur beïnvloedt ons shoppinggedrag

30 april 2019 om 07:04 | 171 weergaven

© Getty

Belangrijke bedrijfsinformatie zoals openingsuren wordt soms aangepast, bijvoorbeeld in functie van het zomeruur. FCR Media, een digitaal marketingbureau voor KMO’s en zelfstandigen, deed daarvoor een peiling bij haar klanten. Maar liefst 23% van de KMO’s past zijn openingsuren aan naar een latere sluitingstijd in de zomer. Zo willen ze tegemoet komen aan het veranderende shoppinggedrag van de klant: zo’n 20% van de Belgen blijkt later te shoppen tijdens de zomer, omdat het langer licht is. Dat bleek uit een onderzoek van iVox in opdracht van FCR Media.

Bij het zoeken naar bedrijfsinformatie (openingsuren, adressen, kaart, telefoonnummers), schakelen consumenten verschillende platformen in. Volgens een studie van FCR Media, vindt 73 % van de koopklare consumenten een bedrijf namelijk via andere kanalen dan haar website. De overgrote meerderheid van de Belgen, zo’n 98 %, zoekt bedrijfsgegevens op via Google. 66 % consulteert goudengids.be en 60 % doet beroep op Facebook. 76% van de consumenten die lokaal zoekt, bezoekt dezelfde dag nog die zaak. 28% van die bezoekers gaat dan ook effectief over tot aankoop. Liefst 9 op 10 Belgen vinden echter foutieve bedrijfsgegevens op internet!

Het is het cruciaal voor bedrijven om de juistheid van deze gegevens na te gaan op alle internet platformen. Gelukkig kan je dit makkelijk en efficiënt oplossen met een online interface zoals NetSync: deze oplossing beheert de online aanwezigheid en zorgt ervoor dat alle online bedrijfsinformatie eenduidig is. Bovendien vergrendelt het innovatieve “Match&Lock” systeem je gegevens over het hele netwerk (op platformen zoals Google My Business, Facebook …). Zo kan een bedrijf met één klik bijvoorbeeld overal zijn openingsuren aanpassen.

Informatie: https://fcrmedia.be

 

Delen