Een webserie als pleidooi voor de bevrijde onderneming

2 maart 2020 om 10:03 | 137 weergaven

Kingsley & Partners specialiseert zich in rekrutering en lanceert nu het tweede luik van een webserie over een ‘carrièreconsulent’ en zijn ‘talent’. Deze employer branding campagne getuigt in elk geval van een innoverende aanpak.

Zes jaar geleden wilden Laurent Elias en Malik Gourara een revolutie teweegbrengen in de sector van consultancy en rekrutering, door een combinatie van groei en de welwillendheid. Ze wilden afstand nemen van het Angelsaksische business model en de ‘body-shopping’ om de klassieke headhunter te laten evolueren naar een carrièreconsulent die ten dienste staat van zijn talenten.

Dit werd een succesvolle zet voor de twee partners, want Kingsley & Partners realiseerde 31% groei tussen 2018 en 2019. Kingsley & Partners is actief in de sectoren Finance, Legal en Wealth Management in België en Luxemburg. De onderneming heeft ook een gespecialiseerde divisie voor de sectoren Bouw, Real Estate en Speciale Technieken (DGE Construction).

Laurent Elias en Malik Gourara zijn er van overtuigd dat prestaties voortkomen uit geluk. Dus kozen ze ervoor om het beheer te baseren op de principes van de bevrijde onderneming. Micromanagement is er verboden en werknemers moeten echte spelers zijn in hun ontwikkeling en die van het bedrijf.

Die visie komt tot uiting in het tweede luik van hun webserie op de sociale netwerken. Een zeer sterk initiatief dat vooral de boodschap moet overbrengen. Het concept? In een nogal surrealistische context zien we een carrièreconsulent en zijn talent in een reeks grappige situaties.

Informatie: www.kingsleyandpartners.com

Delen