GAFA : de grote winnaars van de crisis

Door Stéphane Baudry  - 10 april 2020 om 12:04 | 298 weergaven

©Unsplash

In ieder geval moeten er lessen worden getrokken

Een deel van de structuur van de oude economische wereld is geheel aan het verdwijnen en de reeds goed ingeburgerde ruimte voor de grote internetgiganten. Is de huidige crisis het voor Gafa mogelijk om zijn commerciële hegemonie op te slaan? Het antwoord is meer dan waarschijnlijk JA. De zogeheten CODE-19-crisis versnelt de digitale transitie en dit is niet alleen van de kleine en middelgrote ondernemingen. Het goedkope kanaal, Primark, dat had gekozen voor een strategie die uitsluitend was gebaseerd op verkooppunten, heeft zijn 373 gesloten winkels gezien en heeft nu een inkomen dat gelijk is aan 0 en de huur moet worden betaald. Het is zeer waarschijnlijk dat het uithangbord zou kunnen verdwijnen.

De digitale transitie houdt niet op een website te hebben, of een website voor onlineverkoop, zelfs niet samen met sociale netwerken, maar veeleer om te beschikken over een „digitaal” beleid dat is ontworpen en voltooid, te beginnen bij de facturering van de onderneming.

Laten we eenvoudigweg realistisch zijn, in een periode of waarin ze allemaal beperkt zijn, de winkels worden gesloten, een aanzienlijk deel van het personeel in de technische werkloosheid, het bedrijfsleven en andere kleine ondernemers niet. Maar niet allemaal zijn ze ondergebracht in hetzelfde teken, Amazon heeft meer dan 100.000 mensen in dienst genomen om alle orders uit te voeren. vandaag bestellen we voedsel op het internet, dat een maand geleden een barst is. […] Wij zijn het er dan ook mee eens dat de crisis van de CO19 een versneller van de digitale transitie is, die nog duidelijker onomkeerbaar is. Naast een les is het dus een geweldige kans voor huidige en toekomstige bedrijven.

Delen