GLS biedt een oplossing voor internationale retouren

6 augustus 2020 om 16:08 | 97 weergaven

  • Eenvoudige integratie voor kleine en grote webwinkels
  • Een comfortabele oplossing voor retouren
  • Mogelijkheid om het merk (branding) te integreren in het webdesign van de online shopGLS biedt kleine en grote webwinkels en hun klanten een nieuwe oplossing voor grensoverschrijdende pakketretouren. Daartoe biedt de Groep een flexibel online portaal aan dat klanten naar eigen wens kunnen configureren, waarbij ze desgewenst hun eigen merk kunnen integreren.

    Voor retourhoeveelheden van 10% tot soms 70% is het belangrijk dat webwinkels en hun klanten kunnen profiteren van snelle, eenvoudige en efficiënte retouroplossingen. Tot nu toe werden dergelijke oplossingen niet op een standaard manier aangeboden, vooral niet voor grensoverschrijdende zendingen, terwijl online shoppers het erg belangrijk vinden om een gemakkelijke terugzendingsmogelijkheid te hebben. Bij gebrek aan dergelijke oplossingen zijn het vooral kleine webwinkels die door de praktische problemen tot nu toe internationale retouren hebben vermeden.

    Comfortabele oplossingen voor verkopers en kopers

    GLS biedt nu een flexibele oplossing voor nationale en internationale retouren in Europa. Deze oplossing kan flexibel worden geconfigureerd – zelfs bij het ontwerpen van de online shop – en kan snel en eenvoudig worden geïntegreerd in bestaande processen.

    “In veel sectoren is een efficiënte retouroplossing een belangrijke factor in de ontwikkeling van een e-commercebedrijf”, zegt Saadi Al-Soudani, Group International MD bij GLS. “We zijn er trots op dat we onze gloednieuwe GLS retourenportal kunnen presenteren. Naast de snelle en betrouwbare verzending door heel Europa die ze gewend zijn, kunnen onze exportklanten nu ook gebruik maken van onze eenvoudig te integreren retouroplossing. »

    Online shoppers profiteren ook van de nieuwe retouroplossing van GLS: via het speciale portaal kunnen zij hun eigen verzendingslabels aanmaken. Deze kunnen online worden gedownload of per e-mail worden verstuurd via een automatisch proces. Afhankelijk van hun adres kunnen online shoppers op het retourportaal ook het adres van de afgiftepunten zien waar ze het pakketje dat ze terugsturen kunnen storten.

    De verwerking van retourpakketten kan ook volledig op de eigen websites van de webwinkels worden uitgevoerd. Dit komt omdat het retourportaal via een interface met het GLS systeem verbonden is via zogenaamde API’s.

    De nieuwe GLS oplossing kan al gebruikt worden voor retouren uit België, Denemarken, Duitsland, Ierland, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen en Hongarije. Andere landen, zoals Groot-Brittannië en Spanje, zijn bezig om in het systeem te worden geïntegreerd.

    De GLS-groep
    De GLS Groep levert betrouwbare, hoogwaardige pakketleveringen voor meer dan 240.000 klanten en voor expres- en vrachtvervoer. Daarnaast vervoert GLS pallets en vracht door de hele Benelux via een geïntegreerd netwerk en naar andere delen van Europa via geselecteerde partners. “GLS heeft de ambitie om de leider te zijn op het gebied van servicekwaliteit voor pakketlogistiek. Via haar eigen dochterondernemingen en partners bestrijkt de groep 40 landen en is ze via contractuele allianties verbonden met de hele wereld. Op haar belangrijkste markt, Europa, is zij met haar routenetwerk een van de marktleiders op het gebied van pakketdiensten. GLS is ook actief in Canada en aan de westkust van de Verenigde Staten via eigen bedrijven. Het GLS-netwerk bestaat uit ongeveer 70 centrale en regionale hubs en ongeveer 1.400 depots. GLS heeft ongeveer 19.000 medewerkers in dienst en beschikt over een vloot van ongeveer 28.000 bestelwagens en ongeveer 4.000 vrachtwagens voor langeafstandsvervoer per dag. Voor 2019/20 realiseerde de Groep een omzet van 3,6 miljard euro en leverde 667 miljoen pakketten.

    Meer informatie: gls-group.com

Delen