Beci 3.0 "Connect, Share and Co-create" sluit aan bij "The Brussels Business Community"


BECI evolueert. “Connect, Share en Co-create” is de basis van onze nieuwe ledenwerking in onze digitale wereld. Een 3.0 approach waarin BECI samen met de leden de “Brussels Business Community” opzet. Daarin spelen de Communityleden voortaan de centrale rol. BECI empowert voortaan de Community en zet volop in op digitale tools, data, het verbinden van de leden, het creëren van interactie. Op die manier willen wij de Community versterken met de expertise van de Community.

BECI 3.0 berust hierbij op drie grote pijlers:

1. Belangenbehartiging en een sterke lobbying
2. Nieuwe platformen, dienstverlening en het delen van de expertise
3. Ons kantoor, Louisalaan 500, als open huis voor de Communtiy

Starter

59€* / maand

688€* / jaar

Bedrijf actief voor - 3 jaar

* exclusieve BTW
Sluit aan bij de Community Sluit aan bij de Community
Bedrijf

59€ - 266€* / maand

688€ - 3102€ / jaar

≤ 99 werknemers

* exclusieve BTW
Sluit aan bij de Community Sluit aan bij de Community
Groot bedrijf

Contacteer ons

Contacteer ons

+ 100 werknemers

Contacteer ons Contacteer ons
Fysieke persoon

29€* / maand

353€* / jaar

Zelfstandig

*exclusieve BTW
Sluit aan bij de Community Sluit aan bij de Community

BECI, dat zijn we allemaal samen

Belangenbehartiging en Lobby as a Service

BECI’s kerntaak is de belangen van het Brussels bedrijfsleven verdedigen bij alle politieke en sociaaleconomische stakeholders. Daarbij is het algemeen belang van de Community steeds onze leidraad. Om onze rol hierin te kunnen spelen lanceert BECI een digitaal en vertrouwelijk platform dat een honderdtal ambassadeurs in staat stelt risico’s te indentificeren en te melden. Op die manier kan de Community proactief en interactief reageren en een gemeenschappelijk standpunt innemen over belangrijke thema’s zoals fiscaliteit of nog mobiliteit.
Meer info volgt.

Beci vertegenwoordigt de Community daar waar de politieke en administratieve beslissingen vallen. Die hebben héél vaak een directe en indirecte impact onze bedrijven en organisaties. Daarom zetelt Beci in heel wat organisaties om op elk beleidsniveau onze belangen te verdedigen.

 

BrupartnersCPB-BHGActirisbMediationBrussels Expo
VBO / FEBIriscareBruxelles FormationSemperBelgian Chambers
CityDevCRMBanspaEPFCBrustart
Port BrusselsShoperal asblHUB.BrusselsAviatoForeign Trade Agency

 

Platformen, dienstverlening en expertise

De expertise komt uit de Community. De Brussels Business Community telt meer dan 3.000 leden, goed voor 320.000 actieve personen. Dat is heel wat waardevolle expertise samen die we gaan valoriseren voor de Community.
BECI co-creërt daarom met de Community een platform waarop leden beroep kunnen doen op experts. De experts komen uit de Community en kunnen helpen op het vlak van:
– Privacy en Intellectueel Eigendom
– Fiscaliteit en boekhouding
– ESG, Energie en Milieuwetgeving
– Stedebouw en Mobiliteit
– HR en Arbeidsrecht
– Import/Export en Internationale Betrekkingen
– Beheer en oprichting van bedrijven
– Handelsrecht
– Subsidies en financiering
– Cyberveiligheid en digitalisering
– Vastgoedrecht

De expert, dat bent u. Wilt u uw expertise inzetten voor de Community? Neem gerust contact met ons op.

Het platform BECI.legal, waar leden blanco juridische en andere documenten downloaden krijgt een update en wordt nog uitgebreid.
De toegang tot het Connects Platform, waar leden met internationale zakenpartners in contact kunnen komen, blijft vrij toegankelijk.
Als lid van de Community heeft u eveneens toegang tot het Enterprise Europe Network (EEN) dat u helpt om internationaal te groeien.

En de bestaande diensten inzake:
– “Bedrijven in Moeilijkheden”
– Bemiddeling
– Exportformaliteiten
blijven operationeel en zullen eveneens digitaal evolueren.

Louisalaan 500

Een hechte Community heeft een thuis nodig. De huidige zetel van Beci, op de Louisalaan 500, wordt een open huis voor de hele Community. Tijdens de Coronacrisis kregen de drie verdiepingen een grondige facelift met het oog op de nieuwe functie van “Community House”. De vergaderzalen, kantoorruimte of nog het café op de gelijkvloerse verdieping gaan open voor de Community. Elk lid kan er op eenvoudige aanvraag een klant ontvangen, vergaderingen beleggen met partners of collega’s. Ook dat zit ingebrepen in uw lidmaatschap.

Domiciliatie:
Beci lanceert eveneens “Domiciliatiedienst” aan voor B2B bedrijven die aktief zijn in Brussel maar er geen adres hebben.

You are the Community:
De Community bepaalt de sterkte van de Community. Uw eigen informatieve content kan u voortaan delen met de Community via het BECI-contentplatform, ons magazine, onze sociale media, de radio , podcasts en noem maar op. Verder kan u, samen met BECI, events of opleidingen voor de Community opzetten. Een “dedicated” team staat voor u klaar om te co-creëren.

Een duidelijk en volwaardig lidmaatschap:
Met deze nieuwe aanpak gaat ook een nieuw en helder lidmaatschap gepaard. Op enkele activiteiten na, is ruim 80% van de events, de opleidingen en de diensten die BECI inzet om de Community te versterken inbegrepen in het nieuwe lidmaatschap. Zo is het duidelijk voor iedereen.

We zetten nieuwe stappen in de digitalisering van de Brusselse Kamer van Koophandel. Met deze transitie willen wij een voorbeeld zijn voor de Brusselse bedrijven. Dat bewijst dat, ongeacht de leeftijd, je kan veranderen.
En als wij dat kunnen, kan u dat ook.

Extra aandachtspunten:
Lobby voor gendergelijkheid
Beci gaat daarom een nauwe samenwerking aan met de Canadese organisatie “The A Effect”. Dat moet vrouwen in het hart van Europa mondiger maken. Beci zal in dat kader keynotesessies van succesvolle vrouwelijke ondernemers organiseren om hun succes en uitdagingen met anderen te delen en te inspireren. Daarnaast zullen we trainingsprogramma’s aanbieden.

ESG & Sustainability?
De huidige energiecrisis drukt ons met de neus op de feiten en dwingt ons versneld in een ecologische transitie te gaan. De recente invoering van de Europese ESG-richtlijnen heeft daarbij een impact op de volledige supply-chain. Meer info vindt u op onze ESG-pagina’s.

Daarnaast is het er het Brussels Economisch Transitiefonds van 10 miljoen euro. Ook hier zal BECI Communityleden bijstaan in het invullen van de dossiers om de beschikbare fondsen aan te spreken. Hulp nodig ? Mail ons.