Het is tijd om weer in contact te komen met uw klanten en leveranciers!

Door Michèle Lahaye  - 7 mei 2020 om 09:05 | 1177 weergaven

©GettyImages

Terwijl we voorzichtig blijven voor de gezondheid van iedereen, is het tijd om de vicieuze cirkel te doorbreken, op afstand in ieder geval. Want de stopzetting van de waardecreatie heeft op zijn beurt geleid tot de stopzetting van de geldomloop. Waar te beginnen? Zo eenvoudig en concreet mogelijk, om in goede omstandigheden een post-coronavirus te bouwen.

Klanten en leveranciers, dezelfde strijd

De tijd is gekomen om een voor een contact met hen op te nemen. Te horen hoe het met hen gaat, zowel wat betreft de gezondheid als de vooruitzichten kan natuurlijk lijken.

Aan onze klanten vragen hoe we ze kunnen helpen kan ook leerrijk zijn. Ze kunnen nieuwe behoeften uiten, en ons ertoe brengen ons aanbod te heroverwegen. We leren ook of ze in (financieel en organisatorisch) staat zijn om hun orders terug op te nemen, op welk termijn en voor welk volume.

Het is nodig om afstand te kunnen nemen en tijd te maken om individueel contact met uw klanten te onderhouden zodat u dialoog, opvolging en maatwerk kan leveren.

We moeten aandacht besteden aan zij die het bedrijf in leven houden. Dit is beste manier om tevreden, begripvolle en dus duurzame klanten te garanderen.

Het is ook  tijd om hen te herinneren om hun openstaande facturen te betalen , en om hun leveranciers te betalen. Ook al voelen sommigen zich in grote moeilijkheden, er zijn nog steeds veel mensen in staat om hun plaats in de economische keten terug te krijgen.

Het doorbreken van de vicieuze cirkel van „Ik ben niet betaald dus ik betaal niet”, betekent een sprong wagen zodat het geld weer circuleert.

Op basis van de informatie die van elke klant en leverancier wordt ontvangen, zal iedereen ook een beter beeld hebben van zijn orderboek.

Drie vragen om te stellen

  • Is een nieuw leven mogelijk voor je oude aandelen?
  • Is het niet tijd om opnieuw te onderhandelen over uw voorwaarden met uw leveranciers en klanten?
  • Hoe kan het risico worden geminimaliseerd?

Klein beginnen en zien hoe uw markt reageert is een voorzichtige manier om dingen te benaderen.

Wat als de Covid-19 crisis ons hoop heeft gegeven om onze werkwijzen te heroverwegen?

 

 

Delen

Catherine Mertens

Business Relations Advisor & Coaching Officer