Baticrea en Jaimy by Belfius helpen samen startende vaklui professioneel te groeien

4 oktober 2019 om 13:10 | 1153 weergaven

D.R.

Een lekkende kraan vervangen, een zolder isoleren of een fris likje verf in de woonkamer? Een goede vakman of -vrouw die snel en voor een redelijke prijs kan langskomen voor een herstelling of renovatie, is niet altijd gemakkelijk te vinden voor een particulier. En dat terwijl er – soms naast de deur – pas opgeleide jonge ondernemers staan te trappelen om aan de bak te komen… Om hen op weg te helpen, slaan Jaimy by Belfius en de Brusselse activiteitencoöperatie Baticrea de handen in elkaar. 

 

“Deze samenwerking is de logica zelve”, zegt Filip Monbaliu, ondernemingscoach bij Baticrea. “Baticrea zorgt voor de nodige opleiding en begeleiding van de beginnende stielman of -vrouw. En Jaimy brengt hen in virtueel contact met klanten die op zoek zijn naar een gekwalificeerde professional. Een duidelijke winwinsituatie voor iedereen!” 

 

Door de werken die via Jaimy werden uitgevoerd, helpt Belfius die jonge ondernemers aan naamsbekendheid en onlineherkenning op zijn platform. Maar ook de klanten varen er wel bij. “Veel particulieren vinden moeilijk een gediplomeerd en erkend vakman voor een herstelling of renovatie in hun huis of appartement”, aldus Christophe Nottebaert (CEO van Jaimy). “Zeker als het een kleine of dringende opdracht betreft. Dankzij Jaimy posten mensen posten hun aanvraag gratis op ons platform en wij gaan meteen op zoek naar de meest geschikte stielman in onze database met aangesloten vaklui.” 

 

Sinds een vijftal jaar zet Baticrea volop in op ondersteuning van startende ondernemers in de bouw- en renovatiesector: technische opleiding, boekhouding, administratie, communicatie en marketing. “Vooral dat laatste is voor veel starters een ernstige hinderpaal. Klanten werven vereist specifieke kennis en/of extra investeringen, waardoor veel starters er na een tijdje de brui aan geven”, zegt Filip Monbaliu. 

 

Belfius Bank & Verzekeringen heeft het onlineplatform Jaimy ontwikkeld. De stielman of -vrouw schrijft zich in, stelt zijn voorkeuren in (regio, specialiteit, …) en kan vrijwel meteen opdrachten van klanten in zijn/haar regio bekijken. Als hij/zij een klantenopdracht interessant vinden, betaalt hij/zij een kleine som om de contactgegevens van de klant op te halen. 

Informatie: www.jaimy.be 

Delen