Digitalisering van uw bedrijf
De COVID-19-crisis zal de wereldeconomie hard hebben getroffen. De verwerkende industrie, de reissector, de horeca, de automobielsector, de transportsector, enz., alle sectoren hebben economisch onder deze pandemie geleden en lijden er nog steeds onder.
Veiligheidsmaatregelen zoals sociale afstand en totaal isolement hebben de mensen gedwongen thuis te blijven, met als gevolg dat bedrijven die arbeidskrachten nodig hebben om te functioneren of de aanwezigheid van klanten, tot stilstand zijn gekomen.
Anderzijds zijn er sectoren zoals videoconferenties en samenwerking, audio- en videostreamingtoepassingen, Fintech, Edtech, en bedrijven die online actief zijn, die hun weg naar financiële stabiliteit hebben gevonden of in sommige gevallen een onverwachte groei hebben doorgemaakt.
Waarom uw bedrijf digitaliseren: voordelen van digitalisering
Als u naar de hierboven genoemde bedrijven kijkt, zult u zien dat dit de bedrijven zijn die als een volledig digitaal platform zijn begonnen.
Neem bijvoorbeeld een online levering van kruidenierswaren, klanten kunnen het platform downloaden en zich erop registreren, de producten kopen die zij willen via de applicatie/site, en via het platform betalen. De enige fysieke interactie vindt plaats wanneer een bezorger uw boodschappen komt bezorgen.
Maar laten we eens kijken naar de algemene voordelen van digitalisering voor uw bedrijf en uitleggen waarom digitalisering u in de toekomst kan helpen om zelfs in een situatie als COVID-19 door te gaan.
Bespaar tijd en geld
Een van de eerste voordelen van het digitaliseren van uw bedrijf zijn lagere bedrijfskosten. Met bedrijfsscanning worden alle belangrijke documenten en gegevens in de Cloud opgeslagen. U hebt dus geen papier, fysieke locatie en middelen nodig om het te beheren. Uiteindelijk vertaalt zich dit in een veel lagere kostprijs voor uw bedrijf.
Gegevensbeveiliging
Belangrijke informatie die op papier staat en ter plaatse wordt bewaard, kan gemakkelijk worden gestolen. Maar als u een online bedrijf hebt, blijven uw gegevens en privé-informatie veilig. Een geavanceerd beveiligingsalgoritme beschermt vitale bedrijfs- en klantgegevens.
Verbeterde prestaties en productiviteit
Door uw bedrijf te digitaliseren hebben klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot uw producten of diensten. Als klanten vragen hebben, kan uw supportteam hen bovendien helpen hun problemen op te lossen.
Meer klanten aantrekken
U kunt meer klanten aanmoedigen om uw producten of diensten te kopen door uw bedrijf te digitaliseren.
Vandaag de dag geven mensen meer dan ooit de voorkeur aan online platforms. Van het boeken van een vlucht tot het bestellen van eten, van online transacties tot winkelen, mensen geven de voorkeur aan websites of mobiele applicaties. Daarom is online gaan een goed idee om meer klanten aan te trekken en uw omzet te verhogen. Het verbetert de klantenervaring aanzienlijk.
Mobiliteit
Aangezien het aantal gebruikers van mobiele telefoons over de hele wereld exponentieel groeit, wordt het absoluut noodzakelijk om een mobiliteitsstrategie voor uw bedrijf te implementeren. Mensen houden van mobiliteit. Ze boeken graag een taxi onderweg. Ze zijn dol op apps waarmee ze mensen kunnen betrekken om alles met een paar klikken te doen. Kortom, klanten zullen liever de app gebruiken dan fysiek te reizen en gebruik te maken van de diensten.
Hoe uw bedrijf en uw activiteiten digitaliseren? 1 week gewijd aan het onderwerp
Evenementen voor maandag februari 22


Evenementen voor dinsdag 23 februari

Evenementen voor woensdag 24 februari

Evenementen voor donderdag 25 februari
Evenementen voor vrijdag 26 februari

Visies en oplossingen om uw bedrijf te digitaliseren
Digitalisering – Voor een veerkrachtig Brussel
Van de ene dag op de andere moesten miljoenen werkkrachten thuis blijven en daar zo goed en zo kwaad mogelijk hun beroep beoefenen om hun inkomen te vrijwaren. Dit gebeurde soms in moeilijke omstandigheden, die te wijten waren aan de configuratie van hun woning of aan de gezinsstructuur. Tegelijk maakte de sluiting van de meeste handelszaken het dagelijkse leven van die mensen bijzonder moeilijk. Alleen de kracht van de telecommunicatienetwerken zorgde voor het behoud van het nagenoeg vitale sociale contact.
Hoe versnelt U de digitalisering van uw bedrijf?
De behoeften aan digitalisering verschillen in ruime mate voor een grote onderneming, een KMO en een zelfstandige! Maar één zaak staat vast: niemand blijft in de bedrijfswereld onverschillig voor de dringende noodzaak aan digitalisering. Bovendien is de digitale transformatie eerder een proces dat twee of drie jaar in beslag kan nemen dan een reeks duidelijk vooraf gedefinieerde taken.
Mis onze evenementen niet
Met dank aan onze partners.
Wil jij ook een van hen zijn? Contacteer ons
