Eventer staat voor event sharing

17 april 2018 om 07:04 | 1482 weergaven

Pierre-Yves Bossard (links) en Marc-Henri Wouters.

Pierre-Yves Bossard en Marc-Henri Wouters lanceerden de app Eventer in de zomer 2016 om foto’s direct te delen op één en hetzelfde platform. De app richt zich zowel tot particulieren als tot ondernemingen. Laatstgenoemde krijgen zelfs een all inclusive oplossing aangeboden.

 

Vandaag neemt iedereen foto’s met zijn smartphone. Er is altijd wel iets om een kiekje van te nemen. Voor de lancering van Eventer verliep het delen van deze foto’s echter wat ordeloos, langs allerlei kanalen en op een heleboel informatiedragers. Met als gevolg dat sommige beelden nooit terechtkwamen. Dit is nu voltooid verleden tijd dankzij de door Pierre-Yves Bossard en Marc-Henry Wouters ontwikkelde applicatie die, in een jaar tijd, meer dan 10 000 gebruikers wist te bekoren. “De app is in staat om alle foto’s die deelnemers van een evenement hebben genomen, op één en hetzelfde platform samen te brengen”, licht Pierre-Yves Bossard toe. “Twee clicks volstaan om toegang te krijgen tot het album en de foto’s te delen. Eenvoudig en snel.”

In het begin richtte Eventer zich tot particulieren, die de app gratis konden downloaden en tijdens een privé feestje uittesten. Maar het startende bedrijf mikt duidelijk op de B2B markt, die ze zowel in België als in het buitenland prospecteert. Dankzij een crowdfunding campagne die enkele weken geleden met succes werd afgerond en mooi werd aangevuld met de financiële belangstelling van business angels, kon Eventer iets meer dan 200.000 euro vergaren om zijn ontwikkeling te verder te zetten. In september had de starter al deelgenomen aan meer dan 30 evenementen, onder meer met Beci, het Cercle Chapel, Ice-Watch en Proximus.

De app is gratis beschikbaar onder IOS en Android, maar betalende functies worden aan organisators en sponsors van evenementen aangeboden. Zo bijvoorbeeld de branding van foto’s of de rechtstreekse projectie op een scherm. “Het gaat hier om ons ‘Premium’ aanbod, specifiek voorbehouden aan ondernemingen”, aldus Pierre-Yves Bossard. “In functie van hun keuzes krijgen ze verscheidene diensten aangeboden op de dag van het evenement, waaronder de projectie van de beelden op een scherm, de branding van de foto’s met hun logo, het versturen van e-mails na het evenement e.a.”

De in het begin van dit jaar gelanceerde dienst richt zich dus tot ondernemingen en de diverse evenementen die zij organiseren (een persconferentie, de lancering van een nieuw product, een jaarlijkse feestavond enz.). Eventer functioneert niet als een sociaal netwerk maar wil zich positioneren als partner van de klant, met het aanbod van “een drieledige formule rond communicatie in de breedste zin, digitale animatie en het beheer van foto’s”.

Eventer is gaan samenwerken met Sharingbox en Utopix om een 360° oplossing voor foto’s aan te bieden. “Dit Swapp aanbod combineert de troeven van de drie partners. Op die manier kan een Sharingbox op het evenement worden geïnstalleerd, terwijl een Utopix beroepsfotograaf ter plaatse zijn kennis van het vak ontplooit en wij het geheel aanvullen met de mogelijkheid voor alle genodigden en aanwezigen om gemakkelijk toegang te krijgen tot alle foto’s van de fotograaf, van de Sharingbox en van de andere gebruikers. Iedereen kan ook zijn eigen foto’s eraan toevoegen en het geheel wordt gedurende het evenement op een scherm geprojecteerd.”

De premium oplossing van Eventer beantwoordt volledig aan de strategie van ondernemingen die meer bekendheid willen verwerven via de evenementen die ze organiseren en/of sponsoren. Op termijn zullen zij misschien extra functionaliteiten ontwikkelen, die het aanbod van Eventer zullen aanvullen. In de komende maanden legt de jonge onderneming de klemtoon op haar nationale en internationale commerciële ontwikkeling. Ze is onder andere in contact met JC Decaux et de Club Med.

Informatie: www.eventer.cc

 

            

 

Delen