Een eenvoudige, doeltreffende en betaalbare oplossing om jezelf opnieuw uit te vinden en niet te bezwijken onder de crisis

17 juni 2020 door
BECI Community

Na enkele moeilijke maanden, waarin e-commerce op het voorplan trad, is het tijd om te handelen. Het doel? Opnieuw het vertrouwen van de klanten winnen en ervoor zorgen dat de winkels blijven bestaan. En dat beperkt zich niet tot het aanbieden van maskers of desinfecterende handgel. Om te overtuigen, is aanpassing noodzakelijk. Men moet het lef hebben om zichzelf opnieuw uit te vinden en zo beter in te spelen op de noden van de toekomstige consument.

Dat is de uitdaging waarmee winkeliers vandaag te maken krijgen. Gelukkig ontwikkelde de Brusselse start-up Inspiring Solutions een eenvoudige en betaalbare oplossing om hen te helpen. Zo biedt het platform Tempo Reservations handelaars uit alle sectoren de mogelijkheid om op een simpele manier hun bezoek aan de winkel te plannen. Op die manier kiezen en reserveren de klanten in drie eenvoudige muisklikken een tijdsslot, en hoeven ze niet te vrezen voor eindeloze wachtrijen. Een oplossing die het shoppen toegankelijk maakt voor iedereen en winkeliers de mogelijkheid biedt om nieuwe klanten aan zich te binden dankzij een op-en-top persoonlijke aanpak.

Heeft dat allemaal wel zin? Zeer zeker, want als er iets is dat deze uitzonderlijke crisis ons geleerd heeft, is het wel dat tijd belangrijk is voor iedereen. Tijd waarin we van het leven kunnen genieten, maar waaraan het ons altijd ontbreekt …

Tijd die alsmaar waardevoller is voor de consument. Tijdens de lockdown-weken is hij gewend geraakt aan het gemak van online aankopen. Tegelijk gaf de exit ontstaan aan een nieuwe, bindende realiteit: zo werden hygiënemaatregelen en social distancing de norm, is de capaciteit van handelszaken kleiner geworden, zijn massabijeenkomsten gevaarlijk en worden de wachtrijen steeds langer. Nochtans heeft de consument veel zin om opnieuw te gaan shoppen, zoals ook bleek uit het eerste weekend na de heropening van de winkels. Er was toen echt sprake van wat men ‘revenge shopping’ is gaan noemen. Voor de winkeliers staan er dus veel op het spel!

Om de klanten het plezier van het winkel te laten herontdekken, kunnen de handelaars hen het allermooiste geschenk geven: hun tijd laten winnen.

 

 

Newsletter Générale - Article

  • Blijf altijd op de hoogte, schrijf je in voor onze nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
BECI Community 17 juni 2020
Deel deze post
TAGS 
Archiveren