Beter beheerde zakenreiskosten

30 oktober 2019 door
BECI Community

Het aantal zakenreizen blijft toenemen, en de kosten volgen. Vandaar het belang om deze kosten correct in te schatten en onder controle te houden. Daarvoor bestaan oplossingen.  

 De wereldeconomie groeit constant en de zakenreizen volgen de trend. De kosten hiervan verdienen een nauwgezet beheer om wildgroei te vermijden. Een zakenreis vereist de boeking van vluchten, hotels, trein en/of huurwagens. Daarop volgt dan de betaling en ten slotte de vergelijking, toewijzing en evaluatie van deze kosten. Naargelang de omvang van de onderneming is dit de taak van de travel manager, de HR verantwoordelijke, de financieel directeur, de inkoper of zelfs de baas. En daar zit je dan voor een hoop tickets, ontvangstbewijzen en andere documenten (rekeningen van restaurants, taxikosten enz.)  

Zonder een globale visie op al deze kosten, zal het bedrijf waarschijnlijk worden geconfronteerd met inflatie. Om de controle te behouden en effectief te beheren, worden enkele nuttige acties aanbevolen: 

  

  • Uw onderneming moet over een goede betaaltool beschikken. Hiermee verkrijgt u de best mogelijke informatie over al deze kosten. De tool moet alle procedures dekken, van reservatie tot evaluatie.  
  • Herzie uw reisbeleid regelmatig om mogelijke besparingen op te sporen. Vereenvoudig de processen om een beter inzicht te krijgen en de aanbiedingen en prijzen van leveranciers te kunnen vergelijken 
  • Wanneer het aantal reizen toeneemt, bekijk dan de overeenkomsten met de leveranciers opnieuw 
  • Communiceren is belangrijk. Reizigers moeten beseffen dat de kosten stijgen. Het is niet de bedoeling die mensen constant te controleren, maar ze moeten zich bewust worden van de uitgaven en de voorgestelde betaaloplossing efficiënt gebruiken.  

 

 

AirPlus International biedt zijn betaaloplossingen aan meer dan 50.000 klanten wereldwijd. Die oplossingen vereenvoudigen het beheer van reiskosten en zorgen voor besparingen.  

Met de AirPlus Company Account houdt u uw zakenreismanagement onder controle. 

 De AirPlus Company Account laat u vlieg- en treintickets, hotelkamers en huurauto’s betalen en verrekenen via een centrale account. U hoeft geen afzonderlijke betalingsbewijzen meer bij te houden en krijgt één enkele transparant betaaloverzicht met alle relevante informatie. Zo kunt u alle uitgaven eenvoudig toewijzen. Daardoor controleert u actief uw reiskosten en bespaart u tijd en geld. Bovendien zijn uw medewerkers met de AirPlus Company Account verzekerd tegen ongevallen en ongemakken op zakenreis. 

 

Meer informatie:  

AirPlus International 

T: 070 22 30 15 

brussels@airplus.com  

www.airplus.com  

 

 

BECI Community 30 oktober 2019
Deel deze post
Archiveren