Checklist Telewerk
door AKD Benelux Lawyers en BECI
De coronacrisis heeft ongetwijfeld gezorgd voor een andere kijk op telewerk. Tijdens de coronacrisis werkten veel werknemers (minstens deels) op afstand. Maar telewerk is ook na de coronacrisis deel blijven uitmaken van de werkweek van veel werknemers. Zo hebben verschillende ondernemingen een vorm van telewerk of hybride werk (deels telewerk, deels op kantoor) ingevoerd voor hun werknemers. Telewerk is dus een blijver, ook na de coronacrisis. Â
Wij bieden u een checklist telewerk aan die is ontwikkeld in samenwerking met Julien Hick en Heleen Franco van advocatenkantoor AKD. Deze checklist vergelijkt de belangrijkste verplichtingen die van toepassing zijn op werkgevers in elke telewerkregeling (met name structureel en occasioneel telewerk).
Thema’s
✓ Onderscheid tussen structureel en incidenteel telewerk
✓ Formaliteiten die in de twee regelingen in aanmerking moeten worden genomen
✓ Dekking van de kosten in de twee regelingen
✓ Telewerkbeleid dat in de twee regelingen moet worden vastgesteld
✓ Arbeidstijd in de twee regelingen
✓ Voorlichting en raadpleging vóór de invoering van een van de regelingen
Een partnerschap met