Bruxelles Formation lanceert een grote ‘geschifte’ campagne!

6 februari 2020 door
BECI Community

In januari lanceerde Bruxelles Formation een nieuwe communicatiecampagne om werkzoekenden bewust te maken van de bestaande beroepsopleidingen. De campagne is humoristisch getint en berust op de slagzin “Moi, quand j’ai réussi ma formation !”.

Ze richt zich op eigen trots maar is resoluut geschift, een beetje zoals op de sociale netwerken. Nieuwe stagiairs aanwerven is de bedoeling, en dan wel met een bijzondere aandacht voor laaggeschoolden werkzoekenden. Daarnaast tracht Bruxelles Formation meer zichtbaarheid en bekendheid te verwerven.

De campagne loopt via affiches in de stad, televisie, radio, bioscoop en sociale netwerken, tot 18 maart 2020. Via die kanalen worden Brusselaars eraan herinnerd dat Bruxelles Formation een catalogus van 300 gratis opleidingen aanbiedt, in 18 domeinen, waaronder de digitale technologie, management, talen, horeca, ecologisch bouwen, logistiek, gezondheidszorg, mode en veiligheid.

Jaarlijks leidt Bruxelles Formation meer dan 16.000 werkzoekenden op. Bijna 80% van hen vindt een baan binnen het jaar of gaat opnieuw studeren. 96,4% van de stagiairs voelt zich goed opgeleid en 91,2% voltooit de opleiding.

Olivia P’tito, directeur-generaal van Bruxelles Formation: “De cijfers bewijzen dat opleiding tot tewerkstelling leidt. Om werkzoekenden aan te moedigen bij ons te komen aankloppen, hebben we gekozen voor een dynamische en moderne campagne, die ook een glimlach op het gezicht van de Brusselaars tovert. Het is van belang dat wij over ons opleidingsaanbod communiceren: 300 opleidingen bij Bruxelles Formation en meer dan 500 met al onze partners!”

Informatie: www.bruxellesformation.brussels

BECI Community 6 februari 2020
Deel deze post
Archiveren