Reclame
info@beci.be 02/648.50.02

Meer informatie

Het ATA carnet is een document dat uitsluitend wordt gebruikt voor tijdelijke export en die de grensovergang mogelijk maakt zonder in het land van bestemming taksen of invoerrechten hoeven te betalen.

Het kan in drie gevallen worden gebruikt:

  • in het raam van een handelsbeurs, een tentoonstelling of een gelijkaardige gebeurtenis;
  • voor beroepsmateriaal;
  • voor de presentatie van stalen in het buitenland.

Een ATA carnet is meestal een jaar geldig en kan slechts worden gebruikt in de landen die de ATA overeenkomst hebben ondertekend (http://www.atacarnets.org/)).

Waarom zou u de certificaten online aanvragen?

U kunt uw ATA carnets online aanvragen, wat de volgende voordelen inhoudt:

  • Tijdswinst: u hoeft niet meer naar het loket te stappen of documenten met de post te versturen.
  • Doeltreffender: uw informatie wordt gecontroleerd om het proces te versnellen.
  • Gemakkelijk op te volgen: u weet op ieder moment hoe ver de verwerking van uw aanvraag staat en u volgt de uitwisseling van berichten via het e-ata platform.
  • Een beter toezicht: u kunt steeds nagaan welke carnets nog in omloop zijn.

Contactpunt

Autres exportformaliteiten

Een certificaat van oorsprong aanvragen

Het certificaat van oorsprong is een officieel document dat de nationaliteit van uw product bewijst.

Documenten viseren

Het viseren van documenten in het raam van de internationale handel.

X