KBC Brussels Live : volledige service op afstand

29 april 2019 door
BECI Community

Het KBC Brussels Live Center, de digitale tak van de jonge, unieke Brusselse bank KBC Brussels, is trots op zijn zeer ruime en vlotte bereikbaarheid. “We overstijgen de 9 to 5.” 

 

Je kunt KBC Brussels Live, ietwat symbolisch gevestigd in het hartje van de Europese wijk, beschouwen als een virtueel verlengstuk van het kantorennetwerk van KBC Brussels. De bijna 200.000 klanten van uiteenlopende nationaliteiten van de bank met een eigen gezicht kunnen door KBC Brussels Live geholpen worden in het Nederlands, Frans, Engels en Duits. De service kan volledig op afstand gebeuren, via telefoon, live chat of videoconference. Bijna 90% van onze activiteiten zijn gericht op bestaande klanten, vertelt Tim Dechamps, kantoordirecteur van KBC Brussels Live. Op dit moment ontwikkelen we een doorschakelpunt voor vragen of belangrijke zaken die prospecten aanbrengen, waarlangs we hen in contact kunnen brengen met adviseurs van ons kantorennetwerk of experts. Vanaf september starten we ook een procedure om prospecten klant te maken en detailadvies te verlenen. 

De grote troef van KBC Brussels Live is de zeer ruime en vlotte bereikbaarheid. “We overstijgen de 9 to 5”, zegt Tim Dechamps niet zonder trots. “We zijn elke werkdag van 8 uur ‘s morgens tot 22 uur s avonds geopend en op zaterdagen kan men ons van 9 tot 17 uur bereiken.” Het digitale kantoor denkt heel klantgericht. De betrachting is de best mogelijke service te leveren op het beste moment, via het meest geschikte kanaal en gebaseerd op de wensen en noden van de klant. Om die laatste te doorgronden, bieden de medewerkers een aandachtig luisterend oor. 

“De diensten die we aanbieden staan grotendeels gelijk met wat een regulier bankkantoor doet, zowel voor professionele als voor particuliere klanten. Bedrijven kunnen er terecht voor alle vormen van kredietverlening: investeringskredieten, leasings, betalingsfaciliteiten… Daarnaast behoort alles wat met betaalverkeer en rekeningbeheer betreft tot het aanbod, met alle mogelijke adviezen en begeleiding bij het digitale bankieren. 

KBC Brussels Live maakt zich sterk dat het alle dossiers volledig – van A tot Z – op afstand kan afhandelen. Dit verloopt via geijkte procedures en beveiligde kanalen. “Het komt erop neer dat we op een virtuele manier tot bij de klant komen, zegt Dechamps. “Ook al gebeurt dat minder vaak, soms ontvangen wij klanten ook face-to-face, binnen datzelfde ruimere kader van openingsuren, als zij bijvoorbeeld een investeringskrediet willen finaliseren en ondertekenen. We kiezen er echter bewust voor om de meeste dienstverlening op afstand te laten gebeuren, omdat de mobiliteit in Brussel een probleem is. Klanten hebben vertrouwen in onze manier van werken; zij zien de volledige service op afstand als een meerwaardeoplossing.” 

 

Bedrijfsleiders ontzorgen 

Het digitale bankkantoor wil bedrijfsleiders volledig ontzorgen. Tim Dechamps: “Stel dat een professionele klant een investeringskrediet aanvraagt, maar tezelfdertijd een vraag heeft over zijn eigen privé-bankzaken, dan kunnen wij hem meteen voor beide zaken verder helpen. Voor bijkomende complexe vragen schakelen wij naadloos door naar onze expertisecentra, zonder nog eens drie à vier tussenpersonen te moeten passeren.” 

In totaal heeft KBC Brussels Live 47 specialisten in huis. Voor het professionele luik is er de expert oplossingen ondernemen, hét aanspreekpunt voor KMO’s, zelfstandigen en vrije beroepen. Voor complexere kwesties, bijvoorbeeld op het gebied van fiscaliteit of subsidies, gaat dit aanspreekpunt in overleg met topexperten in die specifieke materie. Voor de particulieren is er ook de nodige expertise beschikbaar in onder meer verzekeringen, het beheer van financiële reserves (beleggingen), vastgoed“We doen zoveel mogelijk instant. Een klant die ons morgen belt met een dringende vraag, gaan we onmiddellijk verder helpen. Als iemand met een eigen zaak op het moment zelf maar vijf minuten tijd heeft, kunnen we perfect een afspraak maken met een expert.” 

 

info@kbcbrussels.be  

www.kbcbrussels.be 

 

BECI Community 29 april 2019
Deel deze post
Archiveren